Aladağlar Güzeller Tırmanışımız Tamamlandı 12-13 Ağustos 2023

568
Aladağlar Güzeller Tırmanışımız Tamamlandı 12-13 Ağustos 2023-1

Aladağlar Güzeller Tırmanışımız Tamamlandı 12-13 Ağustos 2023

2023 yıllık dağcılık faaliyet planımızda yer alan 12-13 Ağustos Niğde Aladağlar Güzeller Dağı (3461 m) tırmanış faaliyetimiz tamamlandı.

11 Ağustos 2023 günü akşam 19:00’da İzmir’den yola çıktık ve 12 Ağustos 2023 günü sabah saatlerinde Niğde-Çamardı Çukurbağ köyüne ulaştık. Kahvaltı ve alışverişin ardından saat 12:00’de Emli Vadisi’ne hareket ettik. Yavaş bir yürüyüşün ardından saat 16:00’da Sulağan Keler (Vali Konağı) bölgesinde kampımızı kurduk. Biraz sohbetin ardından dinlenmeye geçtik.

13 Ağustos 2023 saat 04:00’te zirve denemesi için yürüyüşe başladık. Tırmanış için klasik batı rotasını kullandık. Mevsimsel olarak rotada hiç kar olmadığı için 2900 metrelerde başlayan çarşak biraz hızımızı yavaşlattı. Acelemiz de olmadığı için tadını çıkara çıkara yürümeye devam ettik. Yaklaşık 3170 metrede bulunan geçitte 2 kritik geçiş bulunuyor. Kaya tırmanışına aşina olan tırmanıcılar rahatlıkla çıkabilir. Geçit çok dar olduğu için taş düşmelerine dikkat edilmeli. Kesinlikle rotaya kask ile girilmeli ve rotaya kalabalık girilmemeli. Biz üç kişi olduğumuz için sorun yaşamadık. Güzeller Batı geçidini geçtikten sonra 70-100 metre civarında çarşaklı bir rotadan yükselmeye devam ettik. Yine buraya kalabalık gruplarla girilirse taş düşmesi sıkıntı yaratabilir. 3250 metreden 3461 metreye kadar rahat bir yürüyüş yaptık.

Saat 10:00 gibi zirveye ulaştık. Havanın güzel olmasını fırsat bilerek 2 saate yakın zirve keyfi yaptık. 12:00 gibi dönüşe geçtik. Güzeller inişteki batı geçidine geldiğimizde rotada bulunan 2 adet sikkeyi kullanarak iple iniş gerçekleştirdik. 60 metrelik ip iki kritik geçiş için yeterli oldu. Yavaş bir tempoda manzaranın ve Aladağlar’ın tadını çıkararak inişe devam ettik ve kamp alanımıza ulaştık. Saat 16:00 gibi kampı toplayarak Emli Vadisi’ne ve ardından Çukurbağ köyüne geldik. Akşam yemeğinin ardından İzmir’e dönüş için yola çıktık.