Ata’ya Saygı ve Anma Dedegöl Dağı Tırmanışı Tamamlandı 11-12 Kasım 2023

707

Ata’ya Saygı ve Anma Dedegöl Dağı (2998 metre) tırmanışı tamamlandı.

2023 yıllık dağcılık faaliyet planımızda yer alan 11-12 Kasım 2023 Isparta Dedegöl Dağı (2998 m) Ata’ya Saygı ve Anma Dedegöl tırmanış faaliyetimiz tamamlandı.

11 Kasım 2023 günü 02:00 de İzmir’den yola çıktık ve sabah saatlerinde Eğirdir’e ulaştık. Kemer Lokantasında yaptığımız kahvaltının ardından Kovada Gölüne giderek küçük bir yürüyüş yaptık. Isparta Aksu’ya doğru yola çıktık ve Pınar Pazarında bulunan İkram Tatlı ve Dondurmaları Ali Üstün’e uğrayarak dondurmalarımızı afiyetle yedik. Aksu’ya ulaştık ve Zindan Mağarasına geçtik. 1300 metre rakımda bulunan ve 765 metre uzunluğundaki gizemli ve güzel mağarayı baştan sona kadar bir kez daha ziyaret ettik. Aksu’ya dönerek alışverişimizi de yaparak Melikler Yaylası kamp alanına doğru hareket ettik. Kamp alanı toprak yoluna girmeden önce yol üstünde küçük bir yılana rastladık. Fotoğraf ve kısa bir videosunu çektikten sonra cinsinin zehirli bir tür olan Batı Akdenizde yaşayan Anadolu Engereği (Vipera Anatolica) olduğunu öğrendik. Neyse ki küçük arkadaş ile fazla ilgilenmeden ve çok fazla oyalanmadan 12:30 gibi yaklaşık 1700 metrelerde bulunan Melikler Yaylası kamp alanına ulaştık ve kampımızı kurduk.

Hava yer yer kapalı/açık ve oldukça rüzgarlı idi. Gözümüz bir yandan sürekli ertesi günün hava raporlarını kontrol ediyordu. Diğer yandan da kamp alanını tekrar keşfediyor ve tadını çıkarıyorduk. Pınargözü Mağarasına doğru yürüyüşe çıktık. Mağaranın önünde kilitli bir demir bir kapı bulunuyor. Pınargörü mağarasını Fransız mağaracılar 2011 de daha önceki çalışmalarıyla birlikte haritalandırarak uzunluğunun 16 kilometre olduğunu belirtmişler ancak bunun henüz kanıtlanmadığı söyleniyor. Mağarada 2015 yılında Türk ve Rumen mağaracıların birlikte çalışma yaparak 10,5 kilometre uzunluğa, 622 metre yüksekliğe ulaştıkları biliniyor. Pınargözü Mağarası girişinde biraz oyalandıktan ve ayaklarımızı buz gibi suya ancak biraz sokabildikten sonra kampa doğru dinlenmek üzere yürüyüşe başladık. Kampa dönerken yörük Çoban Mehmet abimize uğradık, çayını da içtikten sonra kampa döndük, küçük bir akşam yemeği ve atıştırmadan sonra dinlenmeye geçtik. Gece fırsat bulduğumuzda hava tahmin raporlarını inceliyorduk ve zirve hareket saatini 05:00 olarak belirlemiştik. Sabah rüzgarın şiddetini artırması üzerine hareket saatini 06:30 olarak güncelledik, çünkü hava raporlarına göre rüzgarın şiddeti gün içinde azalıyordu.

12 Kasım 2023 günü 06:30 da Ata’mıza yaraşır bir faaliyet olması dileğinde bulunarak yürüyüşe başladık. Yürüyüşün ilk 2 saati neredeyse rüzgardan etkilenmedik. Rüzgar 60-65 km güney ve güney-batıdan esiyordu biz ise kuzeye doğru yürüyorduk, önümüzde Dedegöl Dağı rüzgarla aramıza set oluyordu. Ta ki 2400 metrelere gelene kadar. Biz yükseldikçe rüzgara daha çok maruz kalmaya başladık. Tempomuz yavaştı ve neredeyse mola vermiyorduk. 2700 metreden sonra rüzgarla yüz yüze kaldık, evet tam karşımızdan yüzümüze doğru tokat atıyordu :)Yaklaşık 1 saat güzel bir rüzgar yedikten sonra zirveye 10:30 gibi ulaştık. Çok rüzgar olduğundan hemen az rüzgar alan kuytu bir yere geçerek biraz yiyecek atıştırdık. Zirveye geçerek ebedi liderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü aramızdan ayrılışının 85. yılında andık. Flamalarımızla güç de olsa fotoğraf çekerek vakit kaybetmeden 11:00 de inişe başladık. İnişte 2100 metrelerde başlayan yağmur, kayaları ve taşları kayganlaştırıp bizi biraz tedirgin etse de problem yaşamadan 14:00 gibi kamp alanına ulaştık. Kampı topladık, ıslanan çadırları torbaya koyup kıyafetlerimizi değiştirdikten sonra önce Aksu sonrasında Eğirdir’e ulaştık.

Eğirdir’e ulaşınca Kemer Lokantasına giderek çorbalarımızı içtik ve yemeğimizi yedik. Çaylarımızı da içtikten sonra İzmir’e doğru yola çıktık. Yolda Nazilli’den geçerken Kısmet Pide’ye de uğrayarak bir güzel karnımızı doyurduk. 24:00 gibi İzmir’e ulaştık.